Aurora Borealis / Norrsken

Natten mellan 17/18 Mars var det norrsken över stan, tack vare min fru som tipsade mig så hann jag springa ut med kameran och stativ för att fånga skådespelet.

Det är andra gången i mitt liv jag får uppleva norrsken, första gången var för snart 20 år sen, tyvärr blir det så när man bor på fel plats i vårt vackra land.


The night between the 17/18 March the Aurora Borealis appeared over our town, thanks to my wife who gave me the hint i managed to grab my camera and tripod to capture the show.

This is the second time in my life that I get to se the aurora, the first time was almost 20 years ago, this is what you get when living in the wrong part of Sweden.

DSC00380_s DSC00388_s DSC00396_s DSC00404_s

Kommentera

